Returer & reklamationer

Fortrydelselsret:

Scand. DesignOnline AB garantere at du bliver 100% tilfreds. Du har altid ret til at åbne pakken og kontrollere funktion og finish. Dette gælder ikke forseglede varer f.eks. tapet. Hvis du ikke er tilfreds med dit køb kan du uden videre spørgsmål returnere dine produkter til os inden 21 dage. 

Julegaver købt mellem d. 1. november og 23. december 2017, kan returneres t.o.m. d. 15. januar 2018

Som udgangspunkt skal varen fremstå som ny ved tilbageleveringen. Du må åbne pakken, kontrollere funktion og finish og vurdere dens egenskaber. Hvis varen bærer præg af at have været brugt eller er blevet skadet vil du blive skyldig at betale for værdiforringelsen. Er varen værdiløs, er du ikke berettiget til at få dine penge tilbage. Det er Scand.Design Online, der vurderer varens værdiforringelse. 
Fortrydelsesretten gælder fra og med at du har modtaget din bestilling. Fortrydelseretten gælder ikke for specialtilpassede produkter som f.eks stof, tekstil og voksdug. 

Når du sender din bestilling i retur, bedes du skrive ud og vedlægge denne returformular

Returvarer bør pakkes i uskadet originalforpakning og i den emballage de modtogs i. Følgeseddel med ordernummer bør medsendes. Originalforpakningen bør ikke anvendes som emballage, da produktet kan skades. 

Du kan vælge at få tilsendt en forbetalt returseddel for 59 kr. (Prisen gælder ikke møbler og voliminøse produkter). Dette beløb bliver fratrukket din retur. Venligst kontakte vores kundeservice for at få en forbetalt returseddel. Vi kan ikke sende en forbetalt returseddel hvis det produkt du ønsker at returnere har en lavere værdi end 59 kr. 

Du kan også vælge at selv returnere pakken. I så fald beder vi dig returnere varerne til:

Scand. Design Online AB 
Amerikavägen 10 
SE - 393 56 Kalmar 
Sverige

Hvis du fortryder dit køb og vil returnere produkterne står du som kunde for transporten/fragten til os. Tænk på at et brev ikke får et forsendelses nr, så returer bør sendes som sporbar forsendelse, f.eks. pakke eller anbefalet brev. Det er vigtigt at mærke pakken med RETUR. 

Uafhentede pakker:

Hvis du benytter sin fortrydelsesret ved at undlade at hente pakken i automat/butik, har vi ret til at opkræve en afgift på 200 kr for administrative udgifter. Pakken ligger på afhentningsstedet i 14 dage inden den returneres til os.

Transportskade

Er din pakke beskadiget ved levering skal den reklameres hurtigst mulig og gerne samme dag både til udhentningsstedet og til os.

Reklamation

Du har altid ret til at åbne pakken og kontrollere funktion og finish. Vær venlig at kontakte kundeservice hvis en vare er forkert eller skadet på e-mail: 
kundeservice@scandinaviandesigncenter.dk

For at kunne håndtere produktreklamationer på en effektivt måde bedes du sende billeder af varen med i din mail. Ved tilbagesending af et forkert eller skadet produkt skal du kontakte os, så vi kan sende dig en forudbetalt returseddel. Ved reklamation betaler Scand. Design Online AB fragten. Vælger du at selv returnere produktet, ansvarer du for fragten.

Klage

Skulle vi afvise en eventuel klage, har du mulighed for at klage over beslutningen til Forbruger Europa.