Forretningsbetingelser

Hos Scand. Design Online AB SE556628-159701, kan du købe skandinaviske designede produkter af højeste kvalitet. Vores mål er at altid yde professionel og høj service til vores kunder. Disse handels- og forretningsbetingelser gælder for alle køb og bestillinger som er gjort på www.scandinaviandesigncenter.dk hvor kunden har bopæl i Danmark.

Som kunde hos Scand. Design Online AB, har du ret til at anmode om oplysninger om dine lagrede personoplysninger. Du har også ret til at anmode om at dine oplysninger ændres eller slettes.

For spørgsmål, kontakt os på telefon 89 88 78 10 eller kundeservice@scandinaviandesigncenter.dk .

Generelle betingelser:

Alle aftaler indgås på dansk. Du skal være fyldt 18 år for at kunne handle hos os.

Priser

Alle priser på www.scandinaviandesigncenter.dk er dagspriser og er opgivet i danske kroner og er inkl. 25% moms.

Fragt

Du kan vælge mellem:

Bring - Hent selv i automat/butik. Denne service koster 49 kr. Du får fri fragt ved bestillinger over 399 kr.

UPS – Privatpakke til dør. Levering hjem til privatpersoner. Denne service koster 89 kr. Du får fri fragt ved bestillinger over 999 kr.

Bring - Privatpakke til dør - Levering hjem til privatpersoner mellem kl. 17.00-21.00. Denne service koster 89 kr. Du får fri fragt ved bestillinger over 1499 kr.

Bring - Erhvervspakke til dør - Levering til virksomheder mellem kl. 08.00-16.00. Denne service koster 69 kr. Du får fri fragt ved bestillinger over 1499 kr.

UPS – Erhvervspakke til dør - Levering til virksomheder. Denne service koster 69 kr. Du får fri fragt ved bestillinger over 1999 kr.

Vi leverer ikke til Grønland og Færøerne.

Fri fragt gælder ikke møbler og voluminøse varer. 

Fortrydelselsret:

Scand. DesignOnline AB garantere at du bliver 100% tilfreds. Du har altid ret til at åbne pakken og kontrollere funktion og finish. Dette gælder ikke forseglede varer f.eks. tapet. Hvis du ikke er tilfreds med dit køb kan du uden videre spørgsmål returnere dine produkter til os inden 21 dage. 

Julegaver købt mellem d. 1. november og 23. december 2017, kan returneres t.o.m. d. 15. januar 2018


Som udgangspunkt skal varen fremstå som ny ved tilbageleveringen. Du må åbne pakken, kontrollere funktion og finish og vurdere dens egenskaber. Hvis varen bærer præg af at have været brugt eller er blevet skadet vil du blive skyldig at betale for værdiforringelsen. Er varen værdiløs, er du ikke berettiget til at få dine penge tilbage. Det er Scand.Design Online, der vurderer varens værdiforringelse. 
Fortrydelsesretten gælder fra og med at du har modtaget din bestilling. Fortrydelseretten gælder ikke for specialtilpassede produkter som f.eks stof, tekstil og voksdug. 

Når du sender din bestilling i retur, bedes du skrive ud og vedlægge denne returformular

Returvarer bør pakkes i uskadet originalforpakning og i den emballage de modtogs i. Følgeseddel med ordernummer bør medsendes. Originalforpakningen bør ikke anvendes som emballage, da produktet kan skades. 

Du kan vælge at få tilsendt en forbetalt returseddel for 59 kr. (Prisen gælder ikke møbler og voliminøse produkter). Dette beløb bliver fratrukket din retur. Venligst kontakte vores kundeservice for at få en forbetalt returseddel. Vi kan ikke sende en forbetalt returseddel hvis det produkt du ønsker at returnere har en lavere værdi end 59 kr. 

Du kan også vælge at selv returnere pakken. I så fald beder vi dig returnere varerne til:

Scand. Design Online AB 
Amerikavägen 10 
SE - 393 56 Kalmar 
Sverige

Hvis du fortryder dit køb og vil returnere produkterne står du som kunde for transporten/fragten til os. Tænk på at et brev ikke får et forsendelses nr, så returer bør sendes som sporbar forsendelse, f.eks. pakke eller anbefalet brev. Det er vigtigt at mærke pakken med RETUR. 

Uafhentede pakker:

Hvis du benytter sin fortrydelsesret ved at undlade at hente pakken i automat/butik, har vi ret til at opkræve en afgift på 200 kr for administrative udgifter. Pakken ligger på afhentningsstedet i 14 dage inden den returneres til os.

Transportansvar

Hvis pakken skades eller forsvinder under transport fra os på vej til kunde, er det os der er har ansvaret. Hvis pakken skades eller forsvinder under transport fra kund til os, er det kunden som har ansvaret. Vi anbefaler derfor at kunden sender pakken vel emballeret og som sporbar gods ved returnering.

Transportskade

Er din pakke beskadiget ved levering skal den reklameres hurtigst mulig og gerne samme dag både til udhentningsstedet og til os.

Reklamation

Du har altid ret til at åbne pakken og kontrollere funktion og finish. Vær venlig at kontakte kundeservice hvis en vare er forkert eller skadet på e-mail: 
kundeservice@scandinaviandesigncenter.dk

For at kunne håndtere produktreklamationer på en effektivt måde bedes du sende billeder af varen med i din mail. Ved tilbagesending af et forkert eller skadet produkt skal du kontakte os, så vi kan sende dig en forudbetalt returseddel. Ved reklamation betaler Scand. Design Online AB fragten. Vælger du at selv returnere produktet, ansvarer du for fragten.

Betalingsmetoder:

Du kan vælge mellem følgende betalingsmetoder:

    • Kortbetaling: 
      Du kan altid føle dig tryg med kortbetaling hos os. Der kan betales med følgende kort: Dankort, Visa/ Dankort, MasterCard, Eurocard, Maestro og JCB. Kortoplysningerne sendes over en krypteret forbindelse til serveren og kan ikke læses af andre. 
      Pengene trækkes direkte fra din bankkonto i forbindelse med at du godkender transaktionen

    • Betaling med PayPal:
      For at betale via PayPal vælger du under ”vælg betalingsmetode” PayPal. Hvis du vælger PayPal som betalingsmetode, etableres en krypteret forbindelse til PayPal. Dine personlige data behandles og opbevares ikke af os. Belastningen på din PayPal-konto sker på det tidspunkt, hvor du placerer ordren. 
      Pengene trækkes direkte fra din bankkonto i forbindelse med at du godkender transaktionen


Levering

Ved levering af varer i Danmark anvender vi os af Bring eller UPS. Vi tilbyder levering til nærmeste postbutik, hjemmelevering eller levering til erhverv.

Leveringstid

Beregnet leveringtid kan variere fra produkt til produkt. Ved køb af flere varer med forskellig leveringstid, sendes alting sammen når vi har modtaget alle produkterne. Så snart en pakke er på vej til dig sendes en leveringsbesked med forsendelsesnummer via mail. Findes produktet på lager, pakkes og sendes din bestilling inden 2 hverdage, men oftest inden 24 timer. 
Vi gør alt vi kan for at holde vores lovede leveringstider, men får vi leveringsproblem eller bliver pakken forsinket vil du få en mail fra os om dette. Du kan når som helst inden pakken er afsendt fra vores lager, helt eller delvis annullere eller ændre i din bestilling.

Der kan findes tilfælde hvor det ikke er muligt for os at fuldgøre din bestilling, for eksempel hvis vores leverandør ikke kan overholde sin aftale med os. Dette meddeles du hurtigst muligt via mail.

Leveringstid er normalt 1-3 hverdage, men kan i travle perioder være lidt længere.

 

Konfliktløsning

I tilfælde af uenighed vil Scand. Design Online AB at følge Forbrugerklagenævnet anbefalinger.

 

Alternativ konfliktløsning

Europa-Kommissionen vil inden længe lancere en online platform, der vil gøre det lettere for forbrugere og virksomheder at løse konflikter gennem et online-system (ADR/ODR) Alternativr or Online Dispute Resolution. Platformen vil være tilgængelig under http://ec.europa.eu/odr fra d. 15. februar 2016

 

Force Majeure

Scand. Design Online AB er fritaget for straf for misligholdelse af en forpligtelse i henhold til denne aftale, hvis en sådan fejl skyldes omstændigheder som beskrevet nedenfor, og det faktum hæmmer, forhindrer eller forsinker udførelsen. Som frigørende faktor, der skal overvejes blandt andet, en offentlig handling eller undladelse, ny eller ændret lovgivning, konflikt, forbud, strejke, brand, oversvømmelse, sabotage eller ulykker af betydelig størrelse. I force majeure indgår også regeringens beslutninger, der påvirker markedet og produkter negativt, såsom restriktioner, advarsler, forbud mm.

Kundeservice

Ved eventuelle spørgsmål kan du altid kontakte kundeservice via e-mail: kundeservice@scandinaviandesigncenter.dk eller telefon: 89887810 
Mail besvares alle hverdage inden 24 timer.

Anvarsbegrænsninger:

Der tages forbehold for valutaændringer, tastefejl, prisstigninger og udsolgte/udgående varer.