Forretningsbetingelser

Forretningsbetingelser

Hos Scand. Design Online AB SE556628-159701, kan du købe skandinaviske designede produkter af højeste kvalitet. Vores mål er at altid yde professionel og høj service til vores kunder. Disse handels- og forretningsbetingelser gælder for alle køb og bestillinger som er gjort på www.scandinaviandesigncenter.dk hvor kunden har bopæl i Danmark.

Som kunde hos Scand. Design Online AB, har du ret til at anmode om oplysninger om dine lagrede personoplysninger. Du har også ret til at anmode om at dine oplysninger ændres eller slettes.

For spørgsmål, kontakt os på telefon 89 88 78 10 eller kundeservice@scandinaviandesigncenter.dk .

Generelle betingelser:

Alle aftaler indgås på dansk. Du skal være fyldt 18 år for at kunne handle hos os.

Priser

Alle priser på www.scandinaviandesigncenter.dk er dagspriser og er opgivet i danske kroner og er inkl. 25% moms.

Fragt

Som privatperson kan du vælge mellem:
Bring - hent selv i automat/butik. Denne service koster 49 kr., men er din bestilling over 899 kr. får du fri fragt.
Bring – Hjemlevering mellem kl. 17.00-21.00. Denne service koster 99 kr.
PostDanmark – hent selv i automat/butik. Denne service koster 69 kr.

Som erhverv kan du vælge mellem:
Bring - Erhvervspakke - levering mellem kl. 08.00-16.00. Denne service koster 99 kr.
Bring - Hent selv i automat/butik. Denne service koster 49 kr., men er din bestilling over 899 kr. får du fri fragt.

Vi leverer ikke til Grønland og Færøerne.

Fri fragt gælder ikke møbler og voluminøse varer.

Du kan bestille med levering i alle Europæiske lande, men hvis du ønsker at sende ordren udenfor EU beder vi dig gå til vores engelske side scandinaviandesigncenter.com

Retur og fortrydelsesret Julen 2016:

Julegaver der er købt mellem d. 7. november og d. 23. december, kan byttes til og med d. 15. januar 2017

Fortrydelselsret:

Scand. DesignOnline AB garantere at du bliver 100% tilfreds. Du har altid ret til at åbne pakken og kontrollere funktion og finish. Dette gælder ikke forseglede varer f.eks. tapet. Hvis du ikke er tilfreds med dit køb kan du uden videre spørgsmål returnere dine produkter til os inden 14 dage.
Som udgangspunkt skal varen fremstå som ny ved tilbageleveringen. Du må åbne pakken, kontrollere funktion og finish og vurdere dens egenskaber. Hvis varen bærer præg af at have været brugt eller er blevet skadet vil du blive skyldig at betale for værdiforringelsen. Er varen værdiløs, er du ikke berettiget til at få dine penge tilbage. Det er Scand.Design Online, der vurderer varens værdiforringelse.
Fortrydelsesretten gælder fra og med at du har modtaget din bestilling. Returretten gælder ikke for specialtilpassede produkter som f.eks stof, tekstil og voksdug.
For at din returret skal gælde skal du som kunde kontakte vores kundeservice via mail eller per brev.

Du skal oplyse:

Navn:
Adresse:
Ordrenummer:
Evt. kundenummer, findes på din følgeseddel:
Dato for returnering:
Hvilke produkt/produkter du returnere:

Når du sender din bestilling i retur, bedes du skrive ud og vedlægge denne returformular.

Når vi har modtaget dokumentation for at din retur er afsendt, behandler og tilbagebetaler vi dig inden 14 dage. Dokumentation kan f.eks. være et forsendelsesnummer.

Returvarer bør pakkes i uskadet originalforpakning og i den emballage de modtogs i, samt en kopi af følgesedlen bedes vedlagt. Originalforpakningen bør ikke anvendes som emballage, da produktet kan skades. Retur sendes til:

Design Online AB
c/o DHL Global Mail
Banemarksvej 48
2605 Brøndby

Ved at benytte en c/o adresse i Danmark bliver fragten for dig som kunde billigere, men desværre bliver behandlingstiden omkring 10 dage længere. For en hurtigere behandling, venligst returnere direkte til vores lokaler i Sverige.

Design Online AB
Amerikavägen 10
393 56 Kalmar
Sverige

Du kan også vælge at få tilsendt en forbetalt returseddel for 99 kr. (Prisen gælder ikke møbler og voliminøse produkter). Dette beløb bliver fratrukket din retur. Venligst kontakte vores kundeservice for at få en forbetalt returseddel. Vi kan ikke sende en forbetalt returseddel hvis det produkt du ønsker at returnere har en lavere værdi end 99 kr.

Hvis du fortryder dit køb og vil returnere produkterne står du som kunde for transporten/fragten til os. Tænk på at et brev ikke får et forsendelses nr, så returer bør sendes som sporbar forsendelse, f.eks. pakke eller anbefalet brev. Det er vigtigt at mærke pakken med RETUR.

Hvis du fortryder et køb af en vare, før varen er afsendt fra vores lager til dig, kan du meddele os, at du alligevel ikke ønsker varen leveret.

Uafhentede pakker:

Hvis du benytter sin fortrydelsesret ved at undlade at hente pakken på posthuset, kommer vi at opkræve en afgift på 200 kr for administrative udgifter. Forsendelsen ligger på afhentningsstedet i 14 dage inden den returneres til os.

Betalingsmetoder:

Du kan vælge mellem følgende betalingsmetoder:

  • Kortbetaling:
    Du kan altid føle dig tryg med kortbetaling hos os. Der kan betales med følgende kort: Dankort, Visa/ Dankort, MasterCard, Eurocard, Maestro og JCB. Kortoplysningerne sendes over en krypteret forbindelse til serveren og kan ikke læses af andre.
    Pengene trækkes direkte fra din bankkonto i forbindelse med at du godkender transaktionen

  • Betaling med PayPal:
    For at betale via PayPal vælger du under ”vælg betalingsmetode” PayPal. Hvis du vælger PayPal som betalingsmetode, etableres en krypteret forbindelse til PayPal. Dine personlige data behandles og opbevares ikke af os. Belastningen på din PayPal-konto sker på det tidspunkt, hvor du placerer ordren.
    Pengene trækkes direkte fra din bankkonto i forbindelse med at du godkender transaktionen

  • Bankindsætning:
    Kontakt kundeservice på telefon 89 88 78 10 eller via mail: kundeservice@scandinaviandesigncenter.dk .

  • Levering

    Ved levering af varer i Danmark anvender vi os af Bring eller PostDanmark. Vi tilbyder levering til nærmeste postbutik, hjemlevering eller levering til erhverv.

    Leveringstid

    Beregnet leveringtid kan variere fra produkt til produkt. Ved køb af flere varer med forskellig leveringstid, sendes alting sammen når vi har modtaget alle produkterne. Så snart en pakke er på vej til dig sendes en leveringsbesked med forsendelsesnummer via mail. Findes produktet på lager, pakkes og sendes din bestilling inden 2 hverdage, men oftest inden 24 timer.
    Vi gør alt vi kan for at holde vores lovede leveringstider, men får vi leveringsproblem eller bliver pakken forsinket vil du få en mail fra os om dette. Du kan når som helst inden pakken er afsendt fra vores lager, helt eller delvis annullere eller ændre i din bestilling.

    Der kan findes tilfælde hvor det ikke er muligt for os at fuldgøre din bestilling, for eksempel hvis vores leverandør ikke kan overholde sin aftale med os. Dette meddeles du hurtigst muligt via mail.

    Leveringstid er normalt 1-3 hverdage, men kan i travle perioder være lidt længere.

Transportskade

Er din pakke beskadiget ved levering skal den reklameres hurtigst mulig og gerne samme dag både til udhentningsstedet og til os. Åben pakken, tag et billede af produktet, kontakte kundeservice og afvendt svar.

Transportansvar

Hvis pakken skades eller forsvinder under transport fra os på vej til kunde, er det os der er har ansvaret. Hvis pakken skades eller forsvinder under transport fra kund til os, er det kunden som har ansvaret. Vi anbefaler derfor at kunden sender pakken vel emballeret og som sporbar gods ved returnering.

Reklamation

Du har altid ret til at åbne pakken og kontrollere funktion og finish. Vær venlig at kontakte kundeservice hvis en vare er forkert eller skadet på e-mail: kundeservice@ scandinaviandesigncenter.dk .
For at kunne håndtere produktreklamationer på en effektivt måde bedes du sende billeder af varen med i din mail. Ved tilbagesending af et forkert eller skadet produkt skal du kontakte os, så vi kan sende dig en forudbetalt returetiket. Ved reklamation betaler Scand. DesignOnline AB fragten. Vælger du at selv returnere produktet, ansvarer du for fragten.

Konfliktløsning

I tilfælde af uenighed vil Scand. Design Online AB at følge Forbrugerklagenævnet anbefalinger.

Alternativ konfliktløsning

Europa-Kommissionen vil inden længe lancere en online platform, der vil gøre det lettere for forbrugere og virksomheder at løse konflikter gennem et online-system (ADR/ODR) Alternativr or Online Dispute Resolution. Platformen vil være tilgængelig under http://ec.europa.eu/odr fra d. 15. februar 2016

Force Majeure

Scand. Design Online AB er fritaget for straf for misligholdelse af en forpligtelse i henhold til denne aftale, hvis en sådan fejl skyldes omstændigheder som beskrevet nedenfor, og det faktum hæmmer, forhindrer eller forsinker udførelsen. Som frigørende faktor, der skal overvejes blandt andet, en offentlig handling eller undladelse, ny eller ændret lovgivning, konflikt, forbud, strejke, brand, oversvømmelse, sabotage eller ulykker af betydelig størrelse. I force majeure indgår også regeringens beslutninger, der påvirker markedet og produkter negativt, såsom restriktioner, advarsler, forbud mm.

Kundeservice

Ved eventuelle spørgsmål kan du altid kontakte kundeservice via e-mail: kundeservice@scandinaviandesigncenter.dk eller telefon: 89 88 78 10
Mail besvares alle hverdage inden 24 timer.

Anvarsbegrænsninger:

Der tages forbehold for valutaændringer, tastefejl, prisstigninger og udsolgte/udgående varer.

Senest ændret 07.11.2016.