Retur & reklamationer | scandinaviandesigncenter.dk

Returer & reklamationer

Retur og fortrydelsesret Julen 2016:

Julegaver der er købt mellem d. 7. november og d. 23. december, kan byttes til og med d. 15. januar 2017

Fortrydelselsret:

Scand. DesignOnline AB garantere at du bliver 100% tilfreds. Du har altid ret til at åbne pakken og kontrollere funktion og finish. Dette gælder ikke forseglede varer f.eks. tapet. Hvis du ikke er tilfreds med dit køb kan du uden videre spørgsmål returnere dine produkter til os inden 14 dage.

Som udgangspunkt skal varen fremstå som ny ved tilbageleveringen. Du må åbne pakken, kontrollere funktion og finish og vurdere dens egenskaber. Hvis varen bærer præg af at have været brugt eller er blevet skadet vil du blive skyldig at betale for værdiforringelsen. Er varen værdiløs, er du ikke berettiget til at få dine penge tilbage. Det er Scand.Design Online, der vurderer varens værdiforringelse.
Fortrydelsesretten gælder fra og med at du har modtaget din bestilling. Returretten gælder ikke for specialtilpassede produkter som f.eks stof, tekstil og voksdug.
For at din returret skal gælde skal du som kunde kontakte vores kundeservice via mail eller per brev.

Du skal oplyse:

Navn:
Adresse:
Ordrenummer:
Evt. kundenummer, dette finder du på din følgeseddel:
Dato for returnering:
Hvilke produkt/produkter du returnere:

Når du sender din bestilling i retur, bedes du skrive ud og vedlægge denne returformular.

Når vi har modtaget dokumentation for at din retur er afsendt, behandler og tilbagebetaler vi dig inden 14 dage. Dokumentation kan f.eks. være et forsendelsesnummer.

Returvarer bør pakkes i uskadet originalforpakning og i den emballage de modtogs i. Følgeseddel med ordernummer bør medsendes. Originalforpakningen bør ikke anvendes som emballage, da produktet kan skades. Retur sendes til:

Design Online AB
c/o DHL Global Mail
Banemarksvej 48
2605 Brøndby

Ved at benytte en c/o adresse i Danmark bliver fragten for dig som kunde billigere, men desværre bliver behandlingstiden omkring 10 dage længere. For en hurtigere behandling, venligst returnere direkte til vores lokaler i Sverige.

Design Online AB
Amerikavägen 10
393 56 Kalmar
Sverige

Du kan også vælge at få tilsendt en forbetalt returseddel for 99 kr. (Prisen gælder ikke møbler og voliminøse produkter). Dette beløb bliver fratrukket din retur. Venligst kontakte vores kundeservice for at få en forbetalt returseddel. Vi kan ikke sende en forbetalt returseddel hvis det produkt du ønsker at returnere har en lavere værdi end 99 kr.

Hvis du fortryder dit køb og vil returnere produkterne står du som kunde for transporten/fragten til os. Tænk på at et brev ikke får et forsendelses nr, så returer bør sendes som sporbar forsendelse, f.eks. pakke eller anbefalet brev. Det er vigtigt at mærke pakken med RETUR.

Uafhentede pakker:

Hvis du benytter sin fortrydelsesret ved at undlade at hente pakken på posthuset, kommer vi at opkræve en afgift på 200 kr for administrative udgifter. Forsendelsen ligger på afhentningsstedet i 14 dage inden den returneres til os.

Transportskade

Er din pakke beskadiget ved levering skal den reklameres hurtigst mulig og gerne samme dag både til udhentningsstedet og til os. Åben pakken, tag et billede af produktet, kontakte kundeservice og afvendt svar.

Reklamation

Du har altid ret til at åbne pakken og kontrollere funktion og finish. Vær venlig at kontakte kundeservice hvis en vare er forkert eller skadet på e-mail: kundeservice@ scandinaviandesigncenter.dk .
For at kunne håndtere produktreklamationer på en effektivt måde bedes du sende billeder af varen med i din mail. Ved tilbagesending af et forkert eller skadet produkt skal du kontakte os, så vi kan sende dig en forudbetalt returetiket. Ved reklamation betaler Scand. DesignOnline AB fragten. Vælger du at selv returnere produktet, ansvarer du for fragten.

Klage

Skulle vi afvise en eventuel klage, har du mulighed for at klage over beslutningen til Forbruger Europa.

Senest ændret 18.10.2016.